۴ استراتژی برای تخفیف به مشتری

هنگام اعمال تخفیف در قیمتگذاریها میتوان از چهار استراتژی زیر جهت جذب مشتری بهره برد.
۱ – تخفیف نقدی:
در صورتی که مشتری نقدا مبالغ خرید را پرداخت کند، درصدی را بهعنوان تخفیف دریافت میکند.
▫این استراتژی معمولا در پرداخت قبوض مالیاتی، عوارض نوسازی و غیره دیده میشود.
۲ – تخفیف برای خریدهای عمده:
در صورتی که میزان خرید مشتری از مبلغ معینی تجاوز کند، به وی تخفیف داده میشود.
این تخفیف میتواند برای کل محصول یا تنها برای مقداری از خرید که بیشتر از سقف مورد نظر صورت گرفته است اعمال شود.
۳ – تخفیف فصلی:
برای ایجاد تقاضا در فصلهایی که مصرف کالا موضوعیت ندارد، برای کالا تخفیف در نظر گرفته میشود.
▫مثالی از این مورد تخفیف مهمانخانهها و هتلها در فصلهای کم سفر است.
۴ – تخفیف ویژه:
برخی از برندها در صورت مرجوع کردن کالای قدیمی با همان برند، درصدی تخفیف را برای خرید کالای نو اعمال میکنند.
این کار به منظور ایجاد احساس وفاداری در مشتریان قدیمی است.
لازم است به عوامل تأثیر گذار بر قیمت نیز اشاره شود:
سه عامل در قیمتگذاری از اهمیت بالایی برخوردارند
- بالاترین میزان ارزشی که مشتری برای محصول قائل است. این ارزش بیانگر بیشترین مبلغی است که بنگاه میتواند دریافت نماید.
- سودی که از محصولها و قیمتهای رقبا بدست میآید.
- استراتژی قیمتگذاری بنگاه
دیدگاهتان را بنویسید